Mostanában nagy divat lett 12fps-ben renderelni az animációkat. Ettől sokkal képregényesebb hatása lesz a videódnak.
Itt van róla egy részletesebb (angol nyelvű) videó, hogy hogyan csináld BLENDERBEN:
Aki esetleg MAYÁBAN szeretné ezt megcsinálni egy meglévő animációján, az tegye a következőket:
- Benyitod a jeleneted.
- Kijelölöd az összes kontrollert (- ami az animációt tartalmazza - ha csont, akkor azt) a karaktereden.
- Bake-eled (Edit → Keys → Bake Simulation)
- Lefuttatod ezt a scriptet (Script editor → Python fül ->), ami ki fogja törölni minden második kulcsát az animációdnak:
import maya.cmds as cmds
def delete_every_second_key():
# Get the selected controllers
selected_controllers = cmds.ls(selection=True)
# Check if any controllers are selected
if not selected_controllers:
cmds.warning("Please select at least one controller.")
return
# Iterate over the selected controllers
for controller in selected_controllers:
# Get the animation curves for the controller
anim_curves = cmds.listConnections(controller, type="animCurve")
# Check if any animation curves are found
if not anim_curves:
cmds.warning("No animation curves found for controller: {}".format(controller))
continue
# Iterate over the animation curves
for curve in anim_curves:
# Get the keyframes for the animation curve
keyframes = cmds.keyframe(curve, query=True, timeChange=True)
# Check if any keyframes are found
if not keyframes:
cmds.warning("No keyframes found for animation curve: {}".format(curve))
continue
# Delete every second keyframe
for i in range(len(keyframes)):
if i % 2 == 1:
cmds.cutKey(curve, time=(keyframes[i],))
# Run the function
delete_every_second_key()
- Benyitod a graph editor-t.
- Kijelölöd az összes kulcsot és átteszed STEPPED -re a tangens típust:
Ha mindent jól csináltál, készen vagy!
Sok sikert!